برنامه نویس و طراح سایت

سیستم 64 بیتی خر است

یه برنامه‎ی ویندوزی نوشته بودم که تا چند ماه درست کار می‎کرد. ولی بعد از این که کدهای جدیدی بهش اضافه کردم متوجه شدم که گاهی اوقات در بعضی از سیستم‎ها (از جمله سیستم خودم) برنامه با خطای بدی مواجه میشه. در واقع اونقدر بد بود که دو ماه جلوی توسعه‎ی نرم افزار رو گرفته بود. کل اینترنت رو دنبال راه حلی برای این خطا گشتم و صفحه‎ای نبود که در مورد این خطا ندیده باشم، ولی همه‎ی اینها بی‎فایده بود.

امروز متوجه شدم قطعه کدهای جدیدی که به برنامه اضافه کردم و با کامپوننت‎های مایکروسافت آفیس ارتباط دارن در ویندوزهای 32 بیتی و 64 بیتی متفاوت عمل می‎کنن. و من هم روی سیستم 64 بیتی آفیس 32 بیتی نصب کرده بودم. به همین دلیل بود که برنامه روی سیستم خودم گاهی اوقات خطا می‎داد.

جدای از تجربه و موفقیتی که در این زمینه برام بدست اومده، باید اعتراف کنم که دو ماه پیش وقتی بعد از نصب آفیس متوجه شدم که نسخه‎ی 32 بیتی اون رو نصب کردم با خودم گفتم «حالا که داره کار می‎کنه، هفته‎ی بعد یه نسخه‎ی 64 بیتی نصب می‎کنم.» الان دارم به خودم فحش می‎دم که چرا همون هفته این کار رو نکردم.

پی نوشت:

  • امروز عاجزانه از خدا خواستم که یه راهی جلوی پام بذاره و بعد از دو ساعت راه حل پیدا شد. (اول نوشته بودم راه حل رو پیدا کردم، بعد دیدم اگر قرار بود من راه حل رو پیدا کنم توی این دو ماه پیدا کرده بودم پس درستش اینه که راه حل پیدا شد.)
  • لازم به ذکر است که «سیستم 64 بیتی خر است.»

4 پاسخ

  1. گاهی آدم استعداد زیادی تو خودش میبینه اما اصلا دوس نداره تو زمین حریف بازی کنه…
    این قضیه هم همینطوره…بری برنامه ای بنویسی که رو عامل دیگران اجرا بشه…
    یه جور بازی کردن تو میدونی که همه قواعدشو بهت تحمیل کردن و هر لحظه هم قواعدش عوض میشه…

    1. گاهی وقتا هم تو زمین حریف بازی کردن ترس آدمو میریزه. بضی وقتا باس بری تو شیکم حریف

        1. قطعا یکی از مشکلاتی که از بچگی گریبانگیرم بوده کج منظوری (داریم اصن؟ – بد فهمیدن منظور دیگران) بوده است 😀
          دکتر جان این دنیای آزاد خط قرمز نداره، منم که بدجوری عادت کردم به این خط قرمزها 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *